AKO SI VYBRAŤ KUFRE?

Úvod AKO SI VYBRAŤ KUFRE?

Položte si nasledovné otázky:

 

Koľko nás je a koľko vecí musíme zbaliť ?

 

Potrebujeme veľký kufor ?
Základná otázka pre určenie objemu kufra / kufrov. Ak sa na to pozrieme z pohľadu počtu osôb a dĺžky času cestovania, tak potom:

- pre rodinu (2+1, 2+2)  je vhodná 3-dielna sada kufrov

- pre 2 dospelých do 10 dní je vhodná kombinácia dvoch kufrov veľkosti M alebo L plus príručná batožina v podobe palubného kufra

- pre jednotlivca je vhodná 2-dielna sada kufrov veľkosti M a S, alebo samostatný kufor veľkosti M, L

Každá kombinácia sa dá samozrejme doplniť o akýkoľvek kufor z veľkostí S, M, L podľa potreby.

 

Na aký typ dovolenky pôjdeme ? /Zimná, Letná/ V ktorom ročnom období cestujeme?

Letného oblečenia je na objem vždy menej, nepotrebujete veľký kufor - odporúčame kufre veľkosti M a S, dvojdielne sety a palubné kufre.

V prípade, že cestujete v zimných mesiacoch, určite potrebujete väčší priestranný kufor potrebný pre zbalenie ťažších a objemnejších vecí - odporúčame samostatné kufre veľkosti L a 3-dielne sady.

 

Akou dopravou ?
Letecky, vlakom, autom, autobusom ? Každý druh prepravy umožňuje prepraviť len určitý počet batožiny, prípadne sú množstvo a váha ohraničené spôsobom prepravy.

 

Auto - cestovanie autom nemá vážnejšie limity na batožinu, limitujúcim môže byť iba veľkosť batožinového priestoru auta v závislosti od modelu auta. Pozrite sa preto aspoň letmo do auta a posúďte čo sa Vám doň môže zmestiť.

 

Vlak, autobus - moderné autobusy majú dostatočný batožinový priestor na prepravu batožiny. Vo vlaku je to o niečo horšie, batožinu Vám nedovolia uložiť na miesto na sedenie, jediný priestor pre kufor nájdete pod sedadlom alebo nad sedadlom. Stojí za zváženie, či dokážete napr. 15-20 kg kufor zdvihnúť nad sedadlo alebo bude možné batožinu odložiť do prepravného vozňa. Pod sedadlá vo vlaku sa zmestia kufre veľkosti S alebo veľkosti M.

 

Lietadlo - pripravte sa na limity, ktoré sú naviazané na typ letenky (economic, business)  alebo príplatkové služby. Aerolinky ako Austrian Airlines, Lufthansa, Korean Air, Czech Airlines, LOT, JET AIR, Raynair a ďalšie Vám najčastejšie prevezmú na prepravu v cene letenky 1 batožinu do 25 kg (kufor veľkosti M alebo veľkosti L) a 1 príručnú batožinu do rozmeru 55x40x23 cm s max. váhou 8 kg, ktorú si so sebou môžete vziať na palubu lietadla (kufor veľkosti S tzv. cabin size, palubný kufor, pilotný kufor). Ďalej môžu napr. dámy mať so sebou 1 menšiu príručnú batožinu ako kabelka, páni najčastejšie notebook.  Tip: Cestovná kancelária Nitra

 

Vyvarujte sa voľbe jedného spoločného kufra napr. veľkosti L v prípade, ak cestujete lietadlom spoločne dvaja. Nevedomky zbalíte do kufra taký objem vecí, že jeho hmotnosť sa môže vyšplhať aj nad 30kg. Na letisku budú od Vás žiadať doplatok za nadváhu batožiny (a nie malý). V prípade, že cestujete lietadlom dvaja, odporúčame vziať si radšej 2 menšie kufre M, ako jeden veľký L. Batožinu môže mať predsa každý cestujúci! Váha batožiny sa na letiskách skúma na počet batožiny a nie na počet osôb. Ak Vám napríklad letecká spoločnosť ponúka batožinu do 25 kg v cene letenky, znamená to, že pri 2 osobách nemôžete mať jeden jeden spoločný kufor s 40 kg, ale môžete mať 2 batožiny po 25 kg.  

Batožinu si môžete jednoducho doma odvážiť ešte pred odletom a to pomocou Váhy na batožinu, ktorú nájdete medzi DOPLNKAMI K CESTOVANIU.

  

Potrebujeme mať po ruke veci pre deti ?
Pre deti potrebujeme vždy niečo narýchlo. Menší príručný kufor je ideálny. Alebo si deti môžu zbaliť vlastný kufor - samostatné kufre S, palubný kufor do kabíny lietadla.
 
Potrebujeme TSA zámky ?
Zámky na kufroch, označených ako TSA, sú zatiaľ potrebné len pri cestovaní do USA, Austrálie, Japonska. Pokiaľ už máte kufor bez týchto zámkov a potrebujete ich, stačí dokúpiť si samostatné zámky TSA a použíť ich k uzamknutiu kufrov priamo cez očká zipsu.
ako si vybrať kufor

 

 

 

Mám si vybrať kufor so štyrmi kolieskami alebo s dvomi kolieskami?


Jednou z hlavných otázok pri výbere moderného kufra je určite aj voľba koliesok. Kolieska sú dôležitou súčasťou každého cestovného kufra. Predovšetkým majú dodávať kufru príznačnú voľnosť a ľahkosť pohybu, a primeranú zaťažiteľnosť.

 

 

Začiatky kufrov na kolieskach

 

Po celé desaťročia mali kufre dve malinké kolieska, ktoré vyzerali ako odmontované z prepravného vozíka. Oni v podstate aj boli, bola pri nich použitá rovnaká technológia výroby. Boli uchytené k zadnej strane kufra a kufor bolo možné ťahať len jedným smerom. Klasická in-line dvojkoliesková technológia znamená, že kufor je potrebné nakloniť na zadnú stranu a ťahať za sebou. Váha batožiny tak spočíva na zadnej časti kufra, ale čiastočne aj na Vašej ruke.

 

 

Koliesková evolúcia

 

Nastupujúca generácia kufrov priniesla najmenej štyri samostatné kolieska, ktoré sa pohybujú všetkými smermi, nielen dopredu a dozadu. Najnovšia generácia kufrov je vybavená 4-mi dvojitými kolieskami (nazývané aj double, spinner...) v každom rohu kufra. Takže kufor má v podstate až 8 koliesok na každom kufri! Toto riešenie prinieslo dlho očakávanú jednoduchosť pohybu a stabilitu pri pohybe cestovného kufra ľubovoľným smerom.
Najlepšia vec na kufroch so 4-mi dvojitými kolieskami je, že nevyžadujú príliš veľa Vášho úsilia, aby ste ho uviedli do pohybu alebo ovládali. Vďaka štyrom kolieskam je kufor o poznanie stabilnejší, napríklad na šikmých plochách môže vyžadovať jemné pridržanie rukou.

 

 

Takže ktorý je lepší?


Ak odhliadneme od všetkých výhod a nevýhod inline dvojkolieskových alebo štvorkolieskových kufrov je tu ešte jeden faktor, spoľahlivosť. Štvorkolieskový kufor sa môže javiť ako lepšia voľba, pretože vyžaduje menej úsilia na manipuláciu.

 

 

 

Je však potrebné poznamenať že koliesko a dobré koliesko sú dve rozdielne veci.
Napríklad kufor S-BALL® CARBON ROBUST používa novodobé dvojité kolieska, ktoré udržia kufor v top stave po dlhý čas. Cena kufra je o niečo vyššia, ale tento kufor ponúkne koliesko s vysokou odolnosťou a pevnou konštrukciou s primeranou zaťažiteľnosťou.

 

 

 

Ako príkladom pre dvojkolieskový kufor môže byť kufor S-BALL® PRO-COMFORT, ktorý používa dve kolieska. Na prvý pohľad sa môže zdať že používa starý typ in-line dvojkolieska. Nie je však tomu celkom tak. Koliesko bolo do značnej miery inovované. Aj keď vyžaduje trochu viac úsilia na manipuláciu z hľadiska rozloženia hmotnosti (časť na kolieskach, časť na ruke ), stále je možné ho považovať za spoľahlivú voľbu s dobrými ohlasmi od užívateľov.

 

 

Točenie v kruhoch alebo ťahanie jedným smerom?

Celkovo sa však môžeme prikloniť ku kufrom so štyrmi double kolieskami. A to najmä vďaka ľahšej manévrovateľnosti, kedy pri tlačení kufra popri tele vyžadujú menej energie ako pri ťahaní kufra za sebou. Eliminuje sa tak namáhanie ruky a chrbtice. Je to neoceniteľné hlavne na letisku, kde pri pohybe v radoch nie je nutné kufor nakláňať, postačí jemne potlačiť popri postave.
Ako to už však býva, spoľahlivosť nie je daná len konštrukciou kolieska alebo použitou technológiou, ale aj vhodným spôsobom používania.

 

Určite nie je nič lepšie ako napríklad po celom dni cestovania skonštatovať, že mi môj cestovný kufor uľahčil cestu. 

 

 

 

Copyright 2014 - 2019 © kufrujte.sk - cestovné kufre na kolieskach